Novosti

RAFT Filipa Eleza uvelike olakšava kupovinu brodskih karata, evo i kako

Turizam – puna su nam ga usta. I s pravom. Hrvatska narodna banka je krajem 2019. objavila kako su prihodi od ove gospodarske grane za minulu sezonu iznosili oko devet i pol milijardi eura. Istina, pandemija korona virusa je napravila svoje, no to ne znači da Hrvatska svoju turističku ponudu ne bi smjela i dalje obogaćivati. Štoviše, upravo je to i potrebno. Privatni sektor tu daje veliki obol, iako je zahvaćen pandemijom i sezonu gura od dana do dana. No, poduzetnički duh teško je ugasiti. Filip Elez je jedan od takvih koji je, usprkos zdravstvenoj krizi kakvu svijet nije vidio u zadnjih stotinu godina, baš nedavno odlučio zaploviti na tržištu, ma koliko ono volatilno bilo.

Kažemo zaploviti jer se njegov proizvod, RAFT, bavi upravo time – plovidbom.

- RAFT je online platforma koja povezuje brodare koji nude usluge prijevoza s putnicima koji traže kupiti takve usluge, dostupne online. Drugim riječima, RAFT je tražilica koja putem interneta vrši usporedbu i kupovinu karti za obalni linijski brodski prijevoz Hrvatskoj – kazao je Elez ne krijući odakle mu inspiracija koju je, kako sam kaže, dobio prvotno od avio tražilica skyscanner.com, kiwi.com i autobusnih tražilica busradar.com, vollo.hr, getbybus.com.

Možda stranih turista neće biti previše, ali Filipa to ne zamara. Trajektni promet, naročito u Splitsko-dalmatinskoj županiji itekako je živahan. Štoviše očekuje se da će ove godine domaćih gostiju biti znatno više budući da će strana putovanja jednostavno zamijeniti onima unutar granica Lijepe naše. A, gdje bolje provesti ljeto nego na moru…

- Jedna od “ljetnih tradicija” koju imam s prijateljima je camping izleti po otocima. Međutim dolazak do informacija o rasporedu plovidbe i kupovinom karata mi je uvijek predstavljao izazov.  Kao osoba koja dolazi iz IT sektora uvidio sam potrebu za jednostavnim i pristupačnim proizvodom koji spaja brodare s krajnjim kupcima. Živimo u svijetu gdje online poslovanje i smanjeni društveni kontakti postaju integralni dio poslovanja i poslovnih procesa. U današnje doba, gdje možeš kupiti avionsku ili autobusnu kartu u bilo kojem momentu za bilo koju destinaciju, bilo mi je čudno da istu tehnologiju ne mogu koristiti za kupovinu brodske karte. I tako je nastala ideja o RAFT-u – ispričao je Elez otkrivajući kako je sve počelo uz podršku obitelji i prijatelja.

- Definirao sam ideju u par rečenica i počeo pričati s obitelji i prijateljima o tome i što oni misle. Uz njihov poticaj i podršku odlučio sam posvetiti par mjeseci istraživanja i učenja o specifičnostima hrvatskog obalnog pomorskog prijevoza. Isto tako sam počeo stupati u kontakt s hrvatskim brodarima da dobijem njihov feedback. Uz “blagoslov” gosp. Naranče iz Krilo Shipping Company i gđe. Simičić iz Porat Ilovik, i naravno Agencije za Obalni Linijski Prijevoz, odlučio sam se napraviti prototip s prijateljem Lukom Andabakom iz 23Code-a. Kako sam počeo stupati u kontakt sa sve više brodara i dobivao pozitivne reakcije od njih, formirao sam RAFT. S pronalaskom investitora moram priznati sam imao iznimnu sreću. Kako sam od početka bio otvoren o ideji i dijelio je kroz razgovore sa svima, ne znajući, tako je ta ideja došla do gosp. Ricardo Petrazzini i Abel Osorio iz argentinske tvrtke WeDevelop, koji su na kraju i odlučili investirati u tu ideju.

Filipu je odmah pošlo za rukom ono što brojni startupi u Hrvatskoj traže preko raznih natječaja, akademija, inkubatora… Naći investitora odmah. Radi toga RAFT nije nigdje dosad bio spomenut. Na tržište je izašao gotov proizvod koji zasad obuhvaća hrvatske brodare i hrvatski obalni prijevoz. Odmah spreman za korištenje.

- Ono što nas izdvaja  jest to da samom korisniku dajemo znanje, transparentnost, jednostavnost i potpunu kontrolu nad putovanjima. Omogućavamo usporedbu različitih opcija putovanja preko individualizirane tražilice. Korisnicima nudimo mogućnost pretrage putovanja temeljenu na njihovim potrebama i planu putovanja. Usluga objedinjuje i prikazuje rezultate pretrage prema datumu, vremenu, cijeni i trajanju putovanja. Planiramo li nastupiti prema vanjskim tržištima? Zašto ne, no zasad smo koncentrirani samo na domaću obalu – kazao je Elez koji je ujedno i jedini zaposlenik u RAFT-u.

- Investitori su ujedno i programerska tvrtka koja pruža developere. Ostatak tima su vanjski suradnici. Moram priznati da je tim interesantan jer se sastoji od ljudi iz Hrvatske, Argentine, Italije, Njemačke, Nizozemske i USA. Svakako nam je plan širiti tim i zaposliti ljude. Trenutno ne tražimo djelatnike, međutim to će se ubrzo promijeniti, rekao je Filip.

ICT županija podržava i prati Filipov projekt zadnjih godinu dana prije samog izlaska na tržište i jako nam je drago da je projekt zaživio i uspio. Rado ćemo izvještavati o napredku RAFTCROATIA.com ili otvaranju radnih mjesta u ovom agilnom internacionalnom timu za sve one koji bi se željeli pridružiti.
Također neka projekt poput ovog bude smjerokaz svima u našoj županiji da ima još dosta dobrih ideja koje čekaju da ih netko realizira, a kad je ideja dobra onda se uvijek nađu i zainteresirani investitori.